پیام رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره) به مناسبت شهادت آیت الله بهشتی و دیگر شهدای 7 تیر (رضوان الله علیهم)

بسم الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، ملتی که برای اقامه عدل اسلامی و اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست جنایت‌کاران ابرقدرت و زیستن با استقلال و آزادی قیام نموده خود را برای شهادت و شهید دادن آماده نموده است و به خود باکی راه نمی­‌دهد که دست ابرقدرت‌ها از آستین مشتی جنایت‌کار حرفه‌ای بیرون آید و بهترین فرزندان راستین او را به شهادت رساند.

مگر شهادت ارثی نیست که از موالیان ما که حیات را عقیده و جهاد می‌دانستند و در راه مکتب پرافتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود از آن پاسداری می‌کردند به ملت شهیدپرور ما رسیده است. مگر عزت و شرف و ارزش‌های انسانی گوهرهای گران‌بهائی نیستند که اسلاف صالح این مکتب، عمر خود و یاران خود را در راه حراست و نگهبانی از آن وقف نمودند. مگر ما پیروان پاکان سرباخته در راه هدف نیستیم که از شهادت عزیزان خود به دل تردیدی راه دهیم. مگر دشمن قدرت آن را دارد که با جنایت خود مکارم و ارزش‌های انسانی شهیدان عزیز ما را از آنان سلب کند؟

ملت ایران در این فاجعه بزرگ 72 تن بی‌گناه به عدد شهدای کربلا را از دست داد. ملت ایران سرفراز است که مردانی را به جامعه تقدیم می‌کند که خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بودند . . . ما گرچه دوستان و عزیزان وفاداری را از دست دادیم که هر یک برای ملت ستمدیده استوانه‌ای قوی و پشتوانه‌ای ارزشمند بودند . . . لکن سیل خروشان خلق و امواج شکننده ملت با اتحاد و اتکال به خدای بزرگ هر کمبودی را جبران خواهد کرد.

اینجانب بار دیگر این ضایعه عظیم را به حضور حضرت بقیة الله ارواحنا له الفداء و ملت‌های مظلوم جهان و ملت رزمنده ایران تبریک و تسلیت عرض می­کنم. من به بازماندگان شریف و عزیز این شهدا در غم و سوگ شریک و رحمت واسعه خداوند رحمان را برای این مظلومان و صبر و شکیبائی را برای بازماندگان محترم آنان از درگاه خداوند متعال خواستارم. رحمت خدا و درود بی پایان ملت بر شهدای انقلاب از پانزده خرداد 42 تا هفت تیر 60 و سلام و تحیت بر مظلومان جهان و مظلومان ایران در طول تاریخ.

 ......................................................................

روح الله الموسوی الخمینی - نهم تیر 1360

 

پیام رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره) به مناسبت شهادت آیت الله قدوسی (رضوان الله علیه)

بسم الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، با کمال تأسف و تأثر حجت الاسلام شهید قدوسی به دوستان شهید خود پیوست. شهیدی عزیز که سالیان دراز در خدمت اسلام بود و اخیرا مجاهدات او در راه انقلاب بر همگان روشن  است. اینجانب سالیان طولانی از نزدیک با او سابقه داشتم و آن بزرگوار را به تقوا و حسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد در راه هدف می‌شناختم. شهادت بر او مبارک و وفود الی الله و خروج از ظلمات به سوی نور بر او ارزانی باد. راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت، چه بهتر که در حال خدمت به اسلام و ملت شریف اسلامی شربت شهادت نوشیدن و با سرافرازی به لقاء الله رسیدن و این همان است که اولیای معظم حق تعالی آرزوی آن را می‌کردند و از خدای بزرگ در مناجات خود طلب می‌کردند . . .  والسلام علی من اتبع الهدی.

 ......................................................................

روح الله الموسوی الخمینی - 15 شهریور 1360

 

 

نظر شما ۰ نظر

captcha
Clock second-hand Clock minute-hand Clock hour-hand
جمعه
۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۱۰ شوال ۱۴۴۵
2024 April 19