سامانه یکپارچه اطلاعات و خدمات مدرسه شهیدین (ره) شامل ۲ بخش پایگاه اطلاع رسانی و اتوماسیون است.

الف) پایگاه اطلاع رسانی:

این بخش در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد. همانطور که پیداست فعالیت این بخش با محوریت ارائه اخبار و اطلاع رسانی از بخش های مختلف مدرسه شکل گرفته است و در کنار آن به ارائه مطالب لازم و مفید از بخش های مذکور نیز می پردازد. دسترسی مخاطبین به آخرین اخبار مدرسه و مطالب مرتبط با بخش ها و معاونت های مختلف مدرسه از کارکردهای این بخش از سامانه یکپارچه اطلاعات و خدمات است.

 ب) اتوماسیون:

اتوماسیون مدرسه شهیدین (ره) دربردارنده سامانه ها و خدمات مورد نیاز طلاب، اساتید و مسئولین مدرسه است. سامانه های فعلی اتوماسیون مدرسه عبارتند از:

۱. سامانه پذیرش اینترنتی سطح یک
۲. سامانه پذیرش اینترنتی فقه و اصول
۳. سامانه انتخاب حجره
۴. سامانه حضور و غیاب سطح یک

سامانه حضور و غیاب که اخیرا در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۱۴ راه اندازی شد جدیدترین و گسترده ترین سامانه در اتوماسیون مدرسه است. در این سامانه سه بخش طلاب، اساتید و مسئولین با یکدیگر مرتبط شده اند و در آن، از یک سو اساتید محترم با کمک از شبکه داخلی یا اینترنت و با استفاده از بخش اختصاصی خود در سامانه، در زمان کلاس به حضور و غیاب می پردازند. این کار هم از طریق کامپیوتر ممکن است و هم از طریق گوشی همراه یا تبلت. بعد از ثبت حضور و غیاب توسط اساتید، طلاب با مراجعه به بخش اختصاصی خود در سامانه، غیبت ها و تأخیرهای خود را مشاهده کرده و در صورت لزوم به توجیه آن ها اقدام می کنند. توجیهات ثبت شده نیز توسط مسئول مرتبط رؤیت شده و پذیرفته یا رد می شوند. جزئیات تمام مراحل فوق به دقت ثبت شده و در آمار گیری و استخراج گزارشات مورد نیاز استفاده می شود. شایان به ذکر است مدیریت محترم مدرسه نیز از طریق صفحه اختصاصی خود در اتوماسیون، بر کارکرد سامانه حضور و غیاب اشراف دارند.

 

نظر شما ۰ نظر

captcha
Clock second-hand Clock minute-hand Clock hour-hand
پنجشنبه
۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۹ شوال ۱۴۴۵
2024 April 18