حرکت در جهت آشنایی بیشتر طلاب محترم مدرسه با «محتواهای لازم» و «مهارت‌های مورد نیاز» برای تبلیغ، امری لازم است، لذا آموزش و پژوهش، یک بخش از فعالیت‌های معاونت تبلیغ را تشکیل می‌دهد. فعالیت‌های مربوط به این بخش، در دو زمینه ارائه می‌شود:

الف) آشنایی محتوایی              ب) آشنایی مهارتی

 

الف) آشنایی محتوایی

در زمینه آشنایی محتوایی، معاونت تبلیغ مدرسه فعالیت‌‌های زیر را انجام می‌دهد:

1- توزیع کتاب‌های معتبر در زمینه احکام شرعی، مقتل، پاسخ به شبهات و ... با تخفیف، جهت دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر طلاب مدرسه به محتواهای لازم برای تبلیغ.

برگزاری مسابقات کتابخوانی از کتب معتبر و قابل اعتماد، متناسب با نیاز مبلغان، جهت ترویج کتابخوانی و استفاده بیشتر از منابع معتبر.

3- امانت دادن کتاب‌های دربردارنده محتواهای لازم برای تبلیغ. (قبلا در موارد محدودی امانت داده می‌شد ولی مقرر شده است که از این پس، همه کتاب‌های موجود به صورت امانی، قابل عرضه به عموم طلاب و مبلغان مدرسه باشد.)

4- سپردن کارهای پژوهشی جهت تأمین نیازهای تبلیغی به برخی طلاب، در موضوعات مورد نیاز زیر:

احکام شرعی، بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی، جمع آوری لیست جامع از فهرست علمای معاصر و راه‌های دستیابی به فتاوای آن‌ها و ارائه مطالب به دست آمده به طلاب مدرسه از طریق تابلو، ایمیل، پیامک و ...

5- برگزاری جلسات آموزشی مانند جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی، کلاس و ... با محتوای مورد نیاز، جهت آمادگی بیشتر برای تبلیغ، به ویژه جلسات احکام شرعی (باتوجه به کمبود جدی آشنایی با احکام در جامعه و در میان طلاب)

ب) آشنایی مهارتی

در زمینه آشنایی مهارتی، طلاب مدرسه با مهارت‌های تبلیغی، فعالیت‌های زیر انجام می‌شود:

1- برگزاری کلاس‌های آموزشی خصوصی مانند روش روضه‌خوانی، روش کار با کودکان، روش عمامه‌پیچی.

2- برگزاری جلسات عمومی آموزشی مانند جلسات بیان تجارب تبلیغی و خاطرات تبلیغی توسط مبلغان مدرسه

3- برگزاری جلسات تمرین منبر برای متقاضیان

4- امانت دادن کتاب‌های دربردارنده «مهارت‌های لازم برای تبلیغ» (مقرر شده که از این پس همه کتاب‌های موجود معاونت تبلیغ به صورت امانی، قابل عرضه به طلاب و مبلغان باشد)

نظر شما ۰ نظر

captcha
Clock second-hand Clock minute-hand Clock hour-hand
جمعه
۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۱۹ رمضان ۱۴۴۵
2024 March 29