باسمه تعالی

با سلام به دوستان خوب و عزیزم در ارتباط با امر مهم تبلیغ عرض می کنم: ما طلبه ها به دلیل «خلفاء الرسل» بودن، هم مأمور به امر الهی «بلغ ما انزل الیک» هستیم و هم مخاطب «إن لم تفعل فما بلغت رسالته». پس با اعتصام به «و الله یعصمک من الناس» باید در انجام هرچه بهتر این مسئولیت خطیر بکوشیم و این تاج افتخار را به ثمن بخس نفروشیم.

برای خالی نبودن عریضه، ضرورت مطالعه برای هر جلسه سخنرانی با در نظر گرفتن خصوصیات مخاطبان را یادآور می شوم و متذکر می گردم که این مطالعه دارای دو بخش است:

بخش اول: در نظر گرفتن محور و موضوع سخن؛ و بخش دوم تهیه مواد لازم برای آن.

بخش اول تماما و بخش دوم عمدتا با فکر و تأمل حاصل می شود؛ بنابر این مطالعه کتاب در زمان تبلیغ چندان کارساز نیست و معمولا فرصت هم نیست. لذا باید با فکر و تأمل، موضوع مناسب برای مخاطبان هر جلسه را شناسایی کرد و رئوس مطالب مناسب با آن موضوع را نیز به همان شیوه تهیه نمود و سپس با مراجعه به منابع - که امروزه بحمد الله از طریق نرم افزارها در دسترس است - ریز مطالب مربوطه را استخراج و یادداشت نمود و یادداشت را باید با خود به جلسه برد و از آن در خلال سخنرانی استفاده نمود. چنان که می بینیم رهبر معظم انقلاب دام ظله معمولا در سخنرانی های مهم خود - که همه آن ها مهم است - چنین می کنند.

سلامتی و موفقیت شما عزیزان را در این عرصه و سایر عرصه ها از خداوند منان خواستارم و امیدوارم ادعیه حضرت بقیة الله ارواحنا فداه، بدرقه راهتان باشد.

دعاگوی شما سید محمد رضا طباطبایی

شب عرفه / 1437

1395/6/20

 

نظر شما ۰ نظر

captcha
Clock second-hand Clock minute-hand Clock hour-hand
پنجشنبه
۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۱۸ رمضان ۱۴۴۵
2024 March 28