ردیف

وضعیت

نام برنامه

توضیحات

۱

الزامی

 

اینترچنج

لینک کلاس‌ها از این صفحه قابل دسترسی می‌باشد.

۲

مباحثه

این برنامه به صورت روزانه، به مدت زمان پیشنهادی 20 دقیقه و بر بستر سایت جلسات آنلاین مدرسه برگزار خواهد شد (دریافت لینک از مسئول بخش انگلیسی مقدور می‌باشد). برگزاری مباحثات می باید به صورت روزانه توسط یکی از اعضای گروه بحثی به مسئول مباحثات گزارش شود. همچنین هر گروه–در صورت امکان- دارای یک ناظر بحث می باشد که ناظران محترم، راهنمایی هایی در زمینه بهبود مباحثات زبانی خواهند داشت. روشنامه راهنمای برگزاری مباحثه زبانی را در اینجا مطالعه کنید.

۳

فری دیسکاشن

گفتگوی آزاد (Free Discussion) به منظور  فعال کردن آموخته های زبانی از طریق تبادل نظر درباره موضوعات گوناگون برگزار می گردد. این برنامه دو جلسه در هفته برای زبان آموزان کتاب قرمز، آبی و سبز برگزار می گردد. موضوع و محتوای مرتبط با آن، روز قبل از هر جلسه در کانال بخش انگلیسی اعلام خواهد شد و زبان آموزان می بایست با اختصاص وقت کافی، آمادگی لازم برای حضور در جلسه گفتگو را کسب نمایند. اساتید محترم کیفیت فعالیت شرکت کنندگان را ارزیابی خواهند کرد و در امتیازات پایانی کارگاه لحاظ خواهد شد.

۴

پرزنتیشن

این برنامه که سه‌شنبه هر هفته برگزار می گردد، از طریق بازگو کردن مطالب متنوع به دنبال تقویت مهارت «صحبت کردن» زبان آموزان است. زبان آموزان در یک فایل صوتی 4-6 دقیقه ای، محتوای مشخص شده (که صبح همان روز در کانال بخش انگلیسی بارگذاری می‌گردد) را بازگویی می کنند. تکالیف مربوطه می باید تا ساعت 12 شب هر سه‌شنبه به استاد محترم ارزیاب ارسال گردد  تا توسط ایشان ارزیابی و راهنمایی های لازم ارائه گردد. روشنامه راهنمای فعالیت پرزنتیشن را در اینجا مطالعه کنید.

۵         

مشاوره آموزشی

مدیر علمی محترم، ضمن برگزاری جلسات هفتگی با اساتید گرامی، یک مرتبه در طول کارگاه نیز با هر کدام از زبان آموزان به گفتگو خواهند نشست. محور این گفتگوها، بررسی روند درسی و آموزشی زبان آموزان خواهد بود. شرکت در جلسه طبق جدول نوبت با این لینک امکانپذیر می‌باشد.

۶         

آموزش فیلم

دیدن فیلم و کارتون یکی از فعالیت هایی است که در راستای مهارت «شنیداری» انجام می پذیرد. دانستن نکات اصولی و روش های مؤثر برای انجام این فعالیت، به بهبود نتیجه آن کمک می کند. در این برنامه که یکشنبه هر هفته برگزار می گردد، نکات کاربردی در رابطه با فعالیت مشاهده فیلم از سوی استاد محترم توضیح داده می شود و سپس به صورت کارگاهی اجرا می گردد. این برنامه برای زبان آموزان کتاب زرد الزامی، و برای سایر زبان آموزان اختیاری می باشد. شرکت در کلاس با این لینک امکانپذیر می‌باشد.

7        

لغتنامه

یکی از ابزارهای مورد نیاز زبان‌آموزان، لغتنامه‌ و آشنایی با روش استفاده از آن برای آنها لازم است. اساتید بخش زبان انگلیسی به دفعات، با سوالات مربوط به لغتنامه و یادگیری واژگان از سوی زبان‌آموزان مواجه شده‌اند که در این برنامه –که سه‌شنبه‌ها برگزار می‌گردد- به بررسی تفصیلی لغتنامه زبان انگلیسی و راهکارهای یادگیری واژگان پرداخته می‌شود. شرکت در کلاس با این لینک امکانپذیر می‌باشد. این برنامه برای زبان آموزان کتاب زرد الزامی، و برای سایر زبان آموزان اختیاری می باشد.

۸        

جلسه حاج‌آقای محدث

با توجه به پیشنیه تاریخی فعالیت های وسیع علمی و پژوهشی دانشمندان غربی نسبت به شرق، جهان اسلام، مطالعات اسلامی و شیعی که تا زمان حاضر نیز ادامه پیدا کرده و حیطه آن سراسر جهان را فرا گرفته است، به عنوان متخصصان علوم اسلامی و حوزوی لازم است که نسبت به این فعالیتها آشنایی و شناخت کافی داشته باشیم. بر همین اساس، درس "شرق شناسی و مطالعات اسلامی در مراکز آکادمیک جهان" با اهتمام به این فعالیتها و با تأکید بر آثار و فعالیت های دانشمندان غربی به این موضوع می پردازد. این برنامه شنبه‌ها برگزار می‌گردد. شرکت در کلاس با این لینک امکانپذیر می‌باشد.

۹

نشست فارغ‌التحصیلان

این برنامه به منظور آشنایی با تجارب فارغ التحصیلان زباندان مدرسه در زمینه تبلیغ بین الملل، هر هفته یک جلسه برگزار می گردد. میهمانان مدعو، از سوابق تبلیغی، تجارب ارزشمند، زمینه های بهره مندی از مهارت مکالمه زبان و دیگر موضوعات مرتبط سخن خواهند گفت. این نشست دوشنبه‌ها برگزار می‌گردد. شرکت در نشست با این لینک امکانپذیر می‌باشد.

۱۰

سخنرانی زبان‌آموزان

اجرای سخنرانی عمومی، یکی از برنامه های ثابت کارگاه های تابستانی بوده است. در کارگاه مجازی امسال نیز، هر کدام از زبان‌آموزان طبق جدول نوبت یک سخنرانی کوتاه (حدودا ۵ دقیقه) در طول دوره آماده می‌کنند و پس از ارسال به ادمین در بلاگ منتشر می‌گردد. امتیاز این سخنرانی‌ها طبق ارزیابی داوران و نظرسنجی عمومی، در امتیازات پایانی کارگاه منظور خواهد شد.

روش آماده‌سازی یک سخنرانی –اجمالا- بدین شکل است که گاهی ممکن است شما در گذشته کتاب داستان، سخنرانی یا فیلم مستندی به زبان انگلیسی درباره موضوعی مناسب مشاهده کرده اید و آن موضوع و محتوا را قابل ارائه از سوی خود می بینید. می توانید همان اثر را مجددا مورد بررسی و یادداشت برداری قرار دهید –همانند روندی که در فعالیت پرزنتیشن انجام می دهید- و سخنرانی خود را آماده کنید.

روش دیگر آماده کردن سخنرانی، انتخاب موضوع و سپس جستجوی محتوای مناسب است. چنانچه شما به موضوع خاصی علاقمند هستید (شخصیتها، مناسبتها و ...) می توانید در منابع چاپی و اینترنتی به دنبال مطالب مرتبط با موضوع مورد علاقه خود بگردید. امروزه مطالب مد نظر را میتوانید در قالب های مختلفی بیابید. مانند:

-کتاب های داستان (چاپی یا اینترنتی)

-صفحات اینترنتی (مانند wikipedia، wikishia، سایت انگلیسی حجة الاسلام و المسلمین انصاریان، islamquest و ...)

-سخنرانی های موجود در اینترنت

-فیلم های کوتاه و مستند و ...

با تأکید بر اینکه موارد فوق، پیشنهاد هستند و شما می توانید از روش های دیگری نیز استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که در هر صورت، استفاده از کمک دوستان پایه بالاتر و یا اساتید می‌تواند راهگشا باشد.

پس از اینکه نتیجه اجمالی ارزیابی به شما اعلام گردید، می‌توانید جهت ارزیابی تفصیلی، اثر خود را به استاد محترم ارزیاب ارسال نمایید.

۱۱        

کمپین

پویش (Campaign) یک فعالیت همگانی برای تقویت زبان انگلیسی از راه های مختلفی مانند جمع آوری و ارائه اطلاعات درباره موضوعی مشخص، داستان گویی، المپیاد علمی و ... است. در یکشنبه هر هفته، همه زبان آموزان درباره موضوع اعلام شده فعالیت خواهند کرد و آثار خود را تا ساعت 12 شب به ادمین بلاگ ارسال می‌کنند تا در بلاگ منتشر شود.

۱۲

غیر الزامی

بلاگ

«بلاگ» (Blog) یک فضای صمیمانه در بستر مجازی است که تمامی زبان آموزان می توانند به تبادل اطلاعات بپردازند و دانسته ها یا نکات جالب و خواندنی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای عضویت در بلاگ، از این لینک استفاده نمایید. زبان‌آموزان می‌توانند پست‌های مورد نظر خود را به ادمین بلاگ ارسال نمایند. تعداد پست‌های ارسالی هر زبان‌آموز در بلاگ، در امتیازات پایانی کارگاه لحاظ می‌گردد.

 

COM_FARA_COMMENT_YOUR_COMMENT ۰ COM_FARA_COMMENT_COMMENT

captcha